První cesta FlixBusem - levně a spokojeně

Nedávno jsem se potřeboval nečekaně přepravit z Prahy do Liberce a vybral jsem si autobus společnosti FlixBus. Rád bych se s Vámi podělil o své zkušenosti z cesty. Doposud jsem využíval služby StudentAgency (Regiojet) a FlixBusem jsem jel poprvé - teď už vím, že ne naposled.

Pěkný čistý autobus

Společnost FlixBus je u nás v ČR poměrně krátce. Nové zelené autobusy jsou na silnici (i na autobusovém nádraží) jen těžko přehlédnutelné. Moje první cesta byla naprosto v pořádku - cítil jsem se pohodlně a navíc jsem ušetřil. V autobuse bylo vše čisté a teplota byla pomocí klimatizace udržována na přijatelné teplotě - ani teplo ani mráz. Pokud byste potřebovali během jízdy na WC, ve FlixBusu je k dispozici záchod.

Nejlevnější autobusová přeprava? FlixBus.

Lístek z Prahy do Liberce jsem sice kupoval na poslední chvíli přímo u řidiče, ale jeho cena byla pouhých 85 Kč. Pokud bych si cestu více naplánoval a koupil lístek online, mohl bych se dostat až na cenu 49 Kč za cestu, což je naprosto bezkonkurenční nabídka. Ceny lístků do FlixBusu ovlivňuje nejvíce zaplněnost busu, čas spoje a včasný nákup lístku - hodí se přísloví "kdo dřív přijde, ten dřív mele". Zběžně jsem se podíval na ceny spojů a musím říci, že je FlixBus opravdu nejlevnější autobusový dopravce, co jsem kdy viděl.

Fotografie FlixBusu

Ceny lístků FlixBus z Prahy do větších měst

V následující tabulce se můžete podívat na ceny lístků FlixBus z Prahy do velkých měst České Republiky. Vyhledal jsem vždy nejnižší cenu, pro kterou ovšem musíte rezervovat lístek včas - ideálně co nejdříve. Ceny lístků jsou hodně proměnlivé a proto v tabulce uvádím i průměrnou cenu za spoj, kterou byste měli bez větších komplikací získat i v den odjezdu.

Spoj Nejnižší cena Průměrná cena Zobrazit spoje
Praha - Brno 79 Kč 129 Kč  
Praha - Ostrava 149 Kč 249 Kč  
Praha - Plzeň 29 Kč 59 Kč  
Praha - Liberec 49 Kč 59 Kč  
Praha - Olomouc 149 Kč 199 Kč  
Praha - České Budějovice 79 Kč 149 Kč  
Praha - Karlovy Vary 79 Kč 119 Kč  
Praha - Jihlava 125 Kč 199 Kč  

FlixBus vs. StudentAgency (RegioJet)

Pokud Vás zajímá srovnání FlixBusu a StudentAgency, pokusil jsem se vše sepsat v krátkém odstavci. StudentAgency je firma, která jezdí po ČR už řadu let, na palubě autobusu se o Vás postará stevardka, dostanete horký nápoj (kávu, čaj, horkou čokoládu) a noviny ke čtení. K dispozici je většinou i dotyková obrazovka s nabídkou filmů a hudby. Oproti tomu FlixBus je obyčejný autobus s toaletou - žádnou stevardku, nápoje či multimediální obrazovku nečekejte.

StudentAgency si udržuje pevné ceny, kdy i poslední místo v autobuse stojí stejné peníze, jako to první. FlixBus nabízí ceny jízdenek podle obsazenosti - pokud si lístek rezervujete včas, můžete se dostat na výrazně lepší cenu oproti busům StudentAgency.

FlixBus - čistý pohodlný autobus, občerstvení a pití by mělo jít zakoupit u řidiče, možnost sehnat opravdu levný lístek

StudentAgency - čistý pohodlný autobus, stevardka, teplý nápoj, multimediální obrazovka, noviny ke čtení, pevné ceny

S kým pojedu příště?

Pokud jedu autobusem a cesta netrvá více jak hodinu, vůbec mi nezáleží na nadstandartních službách, které autobusy StudentAgency nabízejí. Jde mi hlavně o nízkou cenu a z tohoto důvodu bych volil FlixBus. Pokud by ale cena lístku FlixBusu překročila cenu spoje se StudentAgency, určitě bych využil právě služby StudentAgency - přeci jen ta horká čokoláda a usměvavá stevardka je moc pěkný bonus během cesty. Oba autobusy jsou stejně rychlé a cesta trvá stejný čas.

Klady

  • Pohodlný autobus
  • Možnost získat velice levný lístek
  • Jezdí pravidelně a často

Zápory

  • Vyšší cena, pokud je bus plný

Komentáře (28)

Jindřich Kuba 12.05.2019 v 11:34
Dobrý den, Tomáši, moc děkujeme za hodnotný komentář. Přejeme, aby příště bylo vše v pořádku.
Tomáš 11.05.2019 ve 22:55
Ještě jedna poznámka. Při rezervaci nelze vybrat sedadla. Nevím jak si Flixbus představuje třeba cestování rodin s dětmi. Asi je nezajímá, že každý může sedět na jiném konci autobusu, když je plno.
Tomáš 11.05.2019 ve 22:31
Flixbus vrací úroveň služeb zhruba o 10 let dozadu. Mizerný, spíše žádný palubní servis. Personál v autobuse není. Veškeré problémy musíte řešit za jízdy s řidičem. Třeba nefunkční toaletu. Je to možná trochu lepší Karosa. Navíc Flixbus nechce vracet peníze za storno jízdenky. Přestože vrátíte jízdenku před odjezdem spoje a ve lhůtě stanovené dopravcem ve smluvních přepravních podmínkách. Musíte se spokojit s kupóny, které je možno uplatnit na další služby dopravce. FlixBus na dotazy ohledně vrácení peněz reaguje pouze zasláním obecného popisu jak stornovat objednávku, ale ignoruje veškeré dotazy na formu vrácení. Nejsem agitátor jiných dopravců, ale Flixbus je nyní pro mě až na posledním místě při vyhledání autobusové přepravy.
Johny 17.09.2018 v 19:48
FixBusem jsem jel, oproti Student Agency je to horší, ale to je dané cenou lístku. Přesto můžu všem doporučit, ale asi zůstanu u Studenta, ta káva zdarma, zdarma je tady očividně relativní, je příjemný bonus. :D
Lena 20.06.2019 ve 12:52
Sedadla lze vybírat - za poplatek 9,- . Jinak storno neexistuje, což mě naštvalo, jelikož jsem lístky stornovala už den dopředu ... takže 170,- vyhozeno oknem ....
Jiří Šťastný 20.06.2019 ve 13:28
Bohužel to je "daň" za nižší cenu.
Kristýna 30.06.2019 v 09:00
Musím říct, že já jsem tedy maximálně nespokojena s Flixbusem. Jeli jsme už autobusy a vlaky od spoustu firem a zatím spokojenost, ale Flixbus? Maximální propadák! Pokud je to vážně jen kvůli ceně, tak hurá do toho, ale za mě je to příšerné. Řidička jede již třetí den. Je velice nepříjemná a plně ignoruje požadavky cestujících. Kdykoliv na ni někdo promluví, tak otráveně odsekne. Mají tu sice anglické hlášení pro zahraniční cestující, ale řidička neumí ani slovo a tváří se u jakékoliv komunikace velice nepříjemně. Za místenku je sice menší poplatek, ale pak vám prostě řekne že si máte sednout kam chcete. Tomu říkám totální hrůza! Jediné plusko je wi-fi, která je i kvalitní. Poté cena, ale jinak je to to nejhorší co jsme zażili a již nikdy takovouhle hrůzou nejedeme! Nikomu nedoporučujeme. Raději si připlaťte za kvalitnější autobusy než jet touhle troskou!
Jaroslava Hlaváčová 05.07.2019 v 08:37
Dobrý den,tak dnes 4.7.2019 jsem jela fluxbusem z Prahy- Anděl do Německa za svou sestrou.Hrůza!!!!!!!!Autobus měl jet ve 20.00 hodin a vůbec nepřijel.Po 3/4 hodině jsem zavolala na dispečink a tam nevěděli proč nepřijel.Po hodině jsme všichni co stáli na zastávce přišla sms,že autobus má zpoždění.Po 120 minutách nic,pořád stojíme na zastávce.Slečna na dispečinku mi řekla,že když to bude víc jak 120 minut můžu to přebumovat či zrušit.Směšné.Dcera mi zjistila,že nám jede stejný autobus z Florence ,jenom z přestupem.Volala a čekala na přepojeni 20 minut.Autobusem ve 23.50 hodin jsme odjeli ,ale autobus ,na který jsme čekali z přestupem,měl opět 40 minut zpoždění.K sestře jsme přijeli v 7.15 minut místo ve 2.05 hodin.Žádná omluva,žádné vysvětlení jen o 5 hodin více stráveného času na zastávkách flixbuxu.Děkuji Vàm příště už nejedeme a nedoporučejeme vám vyjet z flxbusem.
Zorka 21.07.2019 v 19:27
Flixbus, nejhorší autobusová doprava, půl hodiny zpoždění,bez omluvy,ani vodu nedají,sedadla nepohodlné, pořád se zastavuje,cesta trvá 3,5hodiny místo 2,5hodiny Nedoporučuji
Simona 24.07.2019 ve 14:24
Přesně tak, Flixbus peníze nevrací a umožňuje další jízdenku. Pokud už nejede tak je vám to k ničemu. Nechápu, že si dneska dovolí někdo vybrat peníze a nic neposkytnout.
Jiří Šťastný 24.07.2019 ve 14:38
Nechci se Flixbusu zastávat, ale vy jste s ním uzavřela smluvní vztah tím, že jste si koupila jízdenku na daný spoj. To místo Vám tam držel. Takže tvrzení, že nic neposkytl je úzkoprse. Nicméně chápu Váš pohled zákazníka. Ale určitě to má uvedené ve smluvních podmínkách, se kterými jste určitou formou souhlasila.
Anonym 25.08.2019 v 19:47
Flixbus uplna hrůza, tvrde kozenene sedačky, nekomunikuje ridic s cestujicimi, ridic nehlasi zastavky a cestujici musi sam si davat zavazadlo a kam chce. A hlavní je to ze nedodrzujou bezpečnosti přestávky,jel jsem usem s Prahy do Varšavy a vracel se tak stejně. Pristup je porad stejný NEDOPORUČUJI
Hana Kosařová 29.08.2019 ve 23:22
Moje zkušenost s touto společností je katastrofální.Vyuzili jsem ji na trase Jihlava-Praha.Jelikoz jsme se potřebovali dostat na letiště.Zmatene jsme pobíhali po autobusáku a hledali uvedené nástupiště,ale takové tam vůbec nebylo.Prvni spoj nám ujel,protože nám řidič tvrdil,že s ním nejedeme.Tak jsme čekali dál a stále se nic nedělo.Na dispečinku tvrdili,že autobus tam byl,a že nastoupil jeden clovek.Ze nám tedy musel autobus ujet.Museli jsme si koupit novou jízdenku na pozdější spoj.Ktery opět zastavil úplně na jiném místě a museli jsme za ním bezet,aby nám neujel.Takovy chaos jsem v životě nezažila.A to opravdu jezdím autobusy velmi často.Takze s touto společností nikdy více!!!!!!!Takové nervy už zažít nechci!!!!ještě že jsem do odletu měla několika hodinovou rezervu.
Tomáš Haken 21.09.2019 v 11:06
Problém s platbou on-line kartou Varuji všechny před Platbou jízdenek Flixbus kartou. Dnes jsem objednal jízdenky na dnešní jízdu z Liberce. Banka platbu provedla, peníze odešly, ale jízdenka nedorazila. Help line Flixbusu mi ústně slíbili, že peníze později vrátí. Odmítli mi dát potvrzení, že peníze vrátí a že je jízdenka zrušená. Takže mi pak mohou říct, že jsem busem jel a že nic nevrátí. Nebudu schopen prokázat, že jsem nejel. Co teď? Znovu to zkoušet nebudu a modlím se aby se peníze vrátili. Jdu hledat jinou přepravu.
Michaela 24.09.2019 v 19:03
Ahojte, Flixbus som zatiaľ využila len párkrát, ale najdôležitejšia cesta bola pre mňa cesta z Malmo-Kodaň a spať :) . Nakoľko sme cestu riešili dosť vopred, mala som celkom rešpekt. Navyše som túto spoločnosť používala po prvýkrát. Avšak spokojnosť bola riadna. Cena dopravy bola fakt lacná, oproti iným dopravcom, adresa pre nájdenie nástupištia tam bola zadaná, čiže sme nemuseli nejak stresovať s hľadaním a dopravci boli milí, aj ked nerozprávali anglicky :D . Navyše jedna super vec je to, že sa dá aj šetrnejšie nakupovať. Mohla som využiť aspoň cashback Tipli pri online nákupe, čo spraví síce maličku sumu, ale časom sa toho uzbiera dosť: https://www.kodino.com/sk/obchod/flixbus/ . Čiže určite odporúčam využiť, hlavne pri cestách v zahraničí. Navyše sú občas aj percentuálne zľavy, tak ešte aj niečo malo ušetrite :) .
Michaela 06.11.2019 v 11:47
Nedoporucuji. Zpozdeni,sluzby zadne. Pokud nekoupite listek v predprodeji,cena velmi vysoka
Steve 20.12.2019 ve 13:28
opakovaně časté pozdní příjezdy autobusu oproti jízdnímu řádu. (10,15, tuhle i přes 20 minut ) Katastrofální servis, neuvádí vůbec z jakého nástupiště autobus pojede. Pokud je nádraží větší, tak lítáte všude možně a hledáte, kde máte stát. Autobus vám pak díky tomu může i ujet, pokud zastaví někde, kdo na něj nevidíte. Operátorka na lince dne 19.12. , děsné chování. Při dotazu z jakého nástupiště tedy můj spoj pojede, argumentovala dokola tím, že si to mám najít sám. Díval jsem se po informační ceduli ( digitální na daném nádraží a nic tam nebylo. 6ádal jsem tedy, že pokud mi spoj ujede díky tomu, že nevím , kde stojí a nejsou schopni mi sdělit na lince, odkud pojede ( nástupiště ) , argumentovala neustále dokola tím, že jsem povinnen se seznámit s obchodnimi podmínkami. Domnívám se však, že je nutnost zákazníkovi sdělit tuto podstatnou věc, tedy kde má nastoupit. Pokud toto vždy uvádí Regiojet, nevidím žádný důvod proto, aby Flixbus byl vbýjimkou a mate zákazníky. Dále flixbus schovává svoji zákaznickou linku hluboko do svých stránek a v podstatě tím opět stěžuje zákazníkům je kontaktovat, pokud nutně potřebuje a dává tím v podstatě najevo jak neochotně vyřizuje požadavky zákazníka ! Žádal jsem operátorku, pokud nestihnu spoj, díky tomu, že hledám odkud mi spoj pojede a nepodaří se mi ho najít, zda mi tedy vrátí peníze, neboť jako zákazník nejsem dostatečně nainstruován, odkud mám jet. Sdělila, že mi peníze nevrátí. Rozhodně flixbus nedoporučuji. Špatná kvalita služeb, kaastrofální chování operátorky na lince hraničící s drzostí.. Mimochodem. spoj měl ze stanice České Budějovice opět skoro 15 minut zpoždění !!!
Miloš 12.03.2020 ve 14:57
Příšerný, při cestě do budapešti jen nefungovalo WIFI, ale cesta zpátky 20.2.2020 se nekonala. Spoj zrušili a další autobus vás bez Q R kódu prostě nevezme a klidně vás nechají na pospas osudu. Zjevně nestačí č. rezervace a jméno cestujícího .Dokonce ani na zákaznické lince vám nepomohou. Dostań se domů jak chceš. Do dnešního dne se na reklamaci ani neozvali, natož omluvili.
Pepa Novák 28.04.2022 v 16:46
Špatný, špatný, špatný. Wifi nejde, záchod nejde, řidič nepříjemný, všechno je problém, bus špinavý a zpoždění 30 min. Nikdy víc.
Martin 03.06.2022 v 19:31
Autobus co si bez jakékoliv informace odjede o 10 minut dříve. Nedá se ani nikomu zavolat, protože celá společnost si nemůže dovolit jednoho dispečera, který by vám alespoň řekl, že si vaše peníze nechají, a ať se dopravíte nějak jinak. Takže to, že vás okradou zjistíte nejďříve o 30 minut později z mapy. A dojeďte si jak chcete.
Ema 23.06.2022 ve 12:08
23.06.2022 11:57 Po zážitku minulé léto, kdy mě flixbus vysadil samotnou uprostřed Itálie v 19:00 bez jakékoli pomoci jsem si slíbila, že nikdy víc. Bohužel v dostupnosti se jim vyrovná málokterá konkurence, proto jsem dnes zkusila jejich služby znovu. Po hodině čekání na zastávce jsem zavolala na pomocnou linku, kde mi bylo řečeno, že autobus má 90ti minutové zpoždění. Nefungoval formulář pro zrušení jízdenek a jelikož se jednalo o cestu, která trvá jen hodinu a já již přes hodinu stala na zastávce tak jsem se rozhodla zakoupit lístek na vlak. Sice jsem musela zaplatit dvakrát tolik, ale kdybych tak neučinila, tak jsem tentokrat zasekla místo uprostřed Itálie uprostřed Nizozemska. Opravdu doporucuju, pokud je jakýkoli jiný způsob jak se dostat z bodu A do bodu B. Vždy to zkuste. COKOLI LEPŠÍ NEŽ FLIXBUS. (Mimochodem flixbus vám 90% případech peníze nevrátí i když je to jejich chyba, pokud to i tak chcete zkusit čekají vás měsíce dohadování - sama jsem to dnes znovu zkusila = “z důvodu zahlceni kvůli pandemii pište na příslušný formulář - formulář nefunguje)
Vojtěch Pinc 14.08.2023 ve 13:32
Nejhorší dopravce. Hodinové zpoždění, bez jakéhokoli kontaktování i omluvy. Nemožnost se absolutně nikam dovolat, příšerný telefonní automat. Při ztrátě nebo odcizení osobních věcí nemáte žádnou šanci dovolat se jakékoli pomoci.
Milan 25.10.2023 v 17:11
První drsná zkušenost. Dne 2.9. ve 21.25 Odjezd Florenc do München,,Flughafen FJS. Řidič,uřvaný arogantní 2m vysoký ukrajinec který nerozumí česky. Mluvil spíše jen křičel svým rodným jazykem a lámaně italsky. Rozuměli mu jen v zadní polovině busu, kde seděli cestující mluvící jeho rodnou řečí. Při vstupu zkoumal můj OP a lístek 2 minuty zíral a komentoval. Když konečně sedíme před cestou a 15 minutový řvací uvítací projev ohledně záchodu který poté neměl odvahu celou cestu nikdo použít. Proklamované wifi ani nabiječka na sedačkách nefunguje. Tašku s jídlem jsme museli nechat v zavazadlovém prostoru, ačkoliv by se vešla do úložného prostoru nad hlavou. Žádné nápoje k prodeji. Při řízení a brzdění po Praze sprosté řidičovi výkřiky patří asi k folkloru.. Určitě zážitek, který si budu pamatovat hodně dlouho, zejména při zastávce na odpočívadle v Německu, kdy se řidič hlasitě zapojil do debaty řidičů TIR mluvící jeho jazykem. Debata skončila odtažením jednoho kamioňáka z kroužku diskutujících, protože pro alkohol přestal být schopný stát a políbil matičku zemi, poté byl odtažen z dosahu očí přihlížejících. Zajímavý zážitek.
Daniel 24.11.2023 v 10:54
Autubus měl poruchu po hodině jízdy, místo zavolání náhradního autobusu se snažili závadu opravit (nešli zavřít dveře) a pak zavolali servis. Ztratili jsme tak 6 hodin. Poté následovalo bloudění v Linzi asi hodinu a v Klagenfurtu, protože řidiči jeli poprvé a nefungovala gps, takže nevěděli, kde jsou zastávky. Na palubě parta ožralých Němců, všude odpadky na zemi - řidiči to přehlíželi. Do cílové stanice jsme dojeli s osmihodinovým zpožděním. Poté jsem se snažil se zákaznickým servisem dobrat nějaké kompenzace za tuto zkušenost, kdy jsme museli kvůli zpoždění úplně změnit plány a přišli jsme o část dovolené. Bohužel zákaznický servis je úplně mimo, nekoordinovaní a zmatení, stále opakují dokola, že nemám nárok na kompenzaci. Končím s touto společností.
Jindřich Kuba 24.11.2023 v 15:59
Koukám, že jsem měl v době psaní recenze očividně fakt štěstí. Flixbus jsem na trase Praha - Liberec využil ještě několikrát a pokaždé v pořádku. Můj kmarád jel teď nedávno s Flixbusem do Německa a má také negativní zkušenost...
Míša 24.01.2024 v 18:36
Moje recenze: Ta nejhorší firma, co jsem zažila!!! Jedna cesta (z Jihlavy do Prahy) stála mého přítele 780,- Kč, na stížnost nikdo neodpovídá, i přestože dodal podklady, peníze mu vráceny nebyly a zřejmě ani nebudou vráceny. Autobus odjíždí i o 20 min. dříve, problém s místy, nefunguje jim aplikace, takže tam vůbec nejsou zaplacené jízdenky. Katastrofa!!!!!! Rozhodně nedoporučuji, s touto firmou už NIKDY! Hlavně, že mi neustále posílají emaily, takže dám blok!!
Ri 24.03.2024 v 16:10
Zkusenost naprosta BEZMOC,AROGANCE!!!. Pri cekani jsme na zastavce zjistili ze mame na stejne sedadlo zakoupene listky asi 4lidi( do reci jsme se dali po 30min cekani), autobus po hodinovym zpozdeni dojel, nase sedadlo plne, nektera mista prazdna ale na ty jsme nemeli narok. Druhy autobus jen projel aniz by zastavil. Po 3hodinach cekani a ujistovani prodejcem dalsi autobus pro zmenu nrprijel vubec. Vraceni penez za mistenku az po 3mesicich urcenci. Jak muze tato firma podnikat???
Honza 29.04.2024 v 16:03
1) Původní cesta z Vídně do Brna o 2 hodiny zpožděná (finální destinace cesty Praha) 2) Při výběru náhradní alternativy nenabídne dřívější spoj z Brna do Prahy, takže jsem musel čekat o hodinu déle 3) I druhá cesta z Brna do Prahy byla o 40 minut opožděná (rozhoduji se nakonec pro vlak) 4) Na přepážce nemůže zaměstnanec cestu zrušit a dává vytištěný návod jak postupovat pro refundaci 5) Postupuji dle vytištěného formuláře, ale zcela chybí sekce "Vyplňte formulář a my se vám co nejdříve ozveme" 6) Volím tedy sekci "jsme tu pro vás i v chatu" - oba pokusy končí stejně - pár nesmyslných vět s botem zakončené že strany chatu buď a) zahájit nový chat b) dejte nám zpětnou vazbu (navíc se bot v úvodu zeptá na e-mail, který pár sekund vložíte při zahájení chatu) 7) Paní na lince mi říká že pokud není zpoždění delší než 2 hodiny, není nárok na vrácení. Nicméně na přepážce mi byl sdělen pravý opak, ať vyplním formulář "pokud má autobus zpoždění méně než 120 minut" Celé to v podstatě byla jedna velká tragikomedie s jasným výsledkem - domů se dostanu mnohem déle, s někým jiným, bude mě to stát více peněz ? zkrátka zážitek k nezaplacení

Přidání komentář

Vyplň, pokud chceš dostávat upozornění na nové komentáře.
Z odběru se lze kdykoliv odhlásit pomocí odkazu v e-mailu.